tirsdag 25. mars 2014

Superenkle energibiter


Disse energibitene er rett og slett superenkle å lage. Det eneste du trenger er kokesjokolade
med høyt kakaoinnhold (jeg brukte 70%) og den müslien du selv foretrekker.
Jeg fant en med jordbær og yoghurt i, og den var utrolig god!


Smelt kokesjokoladen i micro eller vannbad, og bland inn så mye müsli at alt akkurat blir dekket.
Det skal ikke være igjen noe rennende sjokolade, så det trengs en god del müsli.
Ha blandingen i små konfektformer og sett i kjøleskapet til avkjøling.


Spis og nyt! Disse er supre å ha med på tur, men de bør oppbevares i kjøleskapet så lenge som mulig.

Jeg brukte 100 gram kokesjokolade i dag, og det holdt til 16 biter.

2 kommentarer:

  1. Jeg sier meg enig i at de sikkert er super å ta med på tur...,så det må vi prøve :-)

    SvarSlett